Den rätta sanningen

Vad är det som sker?


Hela mitt liv är uppbyggt på ett sådant sätt att jag ska kunna slippa vara intelligent för att klara mig. Jag ska kunna slippa tänka. Jag är styrd som en konsument, så när jag t.ex. läser en tidning eller ser på ett tv-program så nås jag av det någon har gjort åt mig för att jag ska tro att jag hänger med i samhället och i detta liv.



Jag ska t.ex. tycka att Kristian Luuk är skitrolig, och sedan skall jag identifiera mig med minsta karaktär i det babylonistiska samhället. Mina vänner är från exakt samma orkslösa skitklass som jag. Vi vaknar på morgonen och stiger upp till ett jobb eller en skola som redan finns där för oss, enbart för att vi måste vara där. Varför måste vi vara där? Jo, det ska jag förklara. Vi måste vara en del av produktionen.



Hela våra liv här i västvärlden är uppbyggda på ett sådant sätt att vi ska känna ångest, smärta och att vi skall må allmänt dåligt helt enkelt. Babylons paragrafryttande ledare kommer sedan med kortsiktiga lösningar på alla våra problem, och i de flesta fallen består lösningarna av antidepressiva piller som vi sedan matar i oss för att må bättre. Varför leva som en konsument i väst, och betala räkningar till någon som inte ens bryr sig om en?

 

Blessnings to everyone, I'll sign out right about...  now!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0